Wednesday, October 31, 2007

At Least He Got to Travel One Last Time

So, fittingly, my dad's brains were taken today, on Halloween. They are going to the National Prion Disease Pathology Surveillance Center (NPDPSC)
http://www.cjdsurveillance.com/

The graveside ceremony, due to cemetery rules, will be held on Friday. As he is being cremated, this will be for family and close personal friends.

The funeral will be Saturday November 3rd, 2007 at 1PM EDT at the Acworth Chapel of the Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints, 5095 Holt Rd NW. Immediately following the funeral, we will celebrate Johnny Mac's life with a potluck reception at the church. All are invited to attend.

4 comments:

brent said...

It's good to see you're retaining your sense of humor in this difficult time. Kaycee's and my prayers are with you.

Paul Dunn said...

Mac,

As much as I would like to be there Saturday, I'm afraid I will not be. I respect the wishes of your family for tomorrow's ceremony at the cemetery.

Although we'll be grieving separately, I know we'll also be grieving together.

BTW, if my brain was donated to science I'm sure it would have to be because they'd want to analyze my flawed logic and warped sense of humor. I'm sorry, I couldn't resist.

chattypatra said...

Hermano:

Obviamente no me conoces, pero uno de tus amigos pertenece a mi Barrio y, a través de él, encontré tu página.

Quiero decirte que siento mucho que haya fallecido tu padre, y te acompaño en tu pena sinceramente.

Tal vez te preguntes por qué he decidido escribirte...hace cuatro años que perdí a mi madre (quien no era miembro de la Iglesia, pero sí una mujer excepcional), y el dolor es profundo e incomprensible para quien no lo ha experimentado. (Claro está, lo mismo se puede decir de la mayoría de las cosas, pero esa es otra historia...)

Mi padre, quien tiene 92 años, vive conmigo desde que me mudé a Dallas. (Él tampoco es miembro). Como soy soltera (o jamona, como dicen en Puerto Rico - mi país), prefiere estar aquí que sobrar en otro lado.

En realidad, él ha sido el único hombre en mi vida que me ha cuidado y protegido, y no concibo vivir en este mundo telestial sin su presencia. De hecho, mientras escribo estas líneas no puedo parar de llorar. Lloro por mí, por tí, y por todos aquellos que han sido bendecidos con un gran hombre como padre amoroso, y a quienes les llega el día de decir 'hasta luego'.

Espero sinceramente que el Espíritu Santo te brinde el consuelo que necesitas en estos momentos tan difíciles y tristes.

Aunque es cierto que estás sellado a tu familia, si Cristo lloró al morir su querido amigo Lázaro, ¿cómo vamos a permanecer indiferentes nosotros los meramente mortales?

Un abrazo fraternal desde la distancia para ti y tu familia.

Respetuosamente,


Berta

Paul Dunn said...

All,

I just wanted to share that Mr. Williams's official obituary is online now.